اخبار دنیای سینما

معرفی,نقد و بررسی+دانلود جدید ترین فیلم ها و سریال های هالیوود

اخبار دنیای سینما

معرفی,نقد و بررسی+دانلود جدید ترین فیلم ها و سریال های هالیوود

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۴۱ ب.ظ

۲

معرفی فیلم Run all night+دانلود

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۴۱ ب.ظ

«تمامی شب بدو-Run All Night» عنوان اکشن تازه لیام نیسون-Liam Neeson ایرلندی و ۶۳ ساله است که آن را ژومی کولت سرا فرانسوی کارگردانی کرده و از ۲۶ اسفند ۹۳ در آمریکای شمالی و ۱۵ فروردین ۹۴ در اروپای غربی، آسیای شرقی و آمریکای لاتین اکران شده و طی این مدت فروش قابل توجهی هم داشته که البته برای فیلم‌های پر زد و خورد و در بردارنده لیام نیسون اصلاً فرآیند تازه‌ای نیست.

 

از سال ۲۰۰۹ که نیسون با بازی در فیلم «ربوده شده» و با توفیق تجاری چشمگیر آن تبدیل به پدیده جدید ژانر اکشن شد، فیلم‌های متعدد بعدی وی نیز در این گونه فیلمسازی تبدیل به کارهای پر صرفه‌ای شده‌اند که هر یک در قیاس با هزینه متوسط تولیدشان استودیوهای سازنده این آثار را به ساخت فیلم‌های مشابه دیگری تشویق کرده‌اند. بر اثر این روند نه تنها کار «Taken» به قسمت سوم نیز کشیده شده بلکه فیلم‌های اکشن دیگری مانند «ناشناخته»، «خاکستری»، «قدم زدن در میان سنگ قبرها» و اینک «Run All Night» همگی توانسته‌اند از نیسون در سر پیری چهره‌ای بسازند که به کلی متضاد با تصویر قبلی موجود از وی در سینما است و اگر او روزگاری بازیگر فیلم‌های سنگین و رنگین و معناگرا و یا درام‌های تاریخی دوران معاصر مانند «میسیون» و «مایکل کالینز» و زمانی هم بازیگر اپیزود اول «جنگ ستاره‌ها» (۱۹۹۹) بود، اینک یک گزینه مناسب برای جدیدترین اکشن‌های هالیوود باشد.

liam-neeson-run-all-night

شخصیت پردازی قوی
با این اوصاف جای تعجب ندارد که نیسون در فیلم جدیدش به نام «تمامی شب بدو» نیز در همان عوالم بماند و این بار حاصل کار او و ژومی کولت سرا فیلمی از آب در آمده که شاید بتوان آن را بهترین همکاری آنان تابحال نامید. فیلمی جنایی و تریلر (دلهره آور) که داستان خوب آن و مجموعه بازیگرانش یاری رسانده به شکلی مطلوب در آید و بیننده را تا پایان کار بدنبال خود بکشاند شاید نتوان گفت که «تمامی شب بدو» یک فیلم کامل است و واقعا هم نیست اما محسنات زیادی دارد و داستان به خوبی پرورش یافته و هر جا هم که داستان می‌لنگد و حفره‌هایی در سناریو آشکار می‌شود، ادیت سریع و اتفاقات توفانی فیلم باعث می‌شود این ایرادات چندان به چشم نخورد. اضافه بر این نیسون بیشتر از هر یک از همکاری‌های قبلی‌اش با کولت سرا و فزون‌تر از هر یک از کارهای پیشین خودش این فرصت را پیدا کرده که شخصیت‌اش را نیز بیشتر از گذشته نشان بدهد و بهتر بگوییم شرایط به گونه‌ای مهیا شده که کاراکتر نیسون بیشتر توضیح داده شود و او را فقط یک ماشین قتل و نابود کننده اشرار و یا سایر دسته‌ها ندانیم و توضیح داده شود که چرا او دست به این کارها می‌زند.

liam-neeson-joel-kinnaman-run-all-night

احتیاجی به اختراعات تازه نیست
به واقع با روالی که در فیلم «Run All Night» می‌بینیم توضیحات ضروری درباره بنیادهای یک اکشن خوب ارائه می‌شود و تاکید می‌شود که اگر اصول اکشن بدرستی رعایت شود و ابزار آن تامین گردد، نیازی نیست که با ساخت هر فیلم تازه‌ای از این ژانر دست به یک نو گرایی و ابتکار و اختراع تازه زد تا بنظر آید که این فیلم پر از بداعت و این ژانر همراه با نوآوری‌ها است و به واقع ثابت می‌شود که ساختن اکشن‌های با کیفیت نیز امکان پذیر است و ساختن فیلم‌های این رده، لزوماً به معنای ارائه آثاری پرفروش اما بی‌کیفیت نیست و ماجراسازی‌های صرف و غلیان هیجانات، مدنظر نیست.
از اوج تا حضیض
لیام نیسون در این فیلم ایفاگر رل جیمی کانلون است که در گذشته، گماشته بیرحم و قاتلی بی‌احساس در خدمت گانگسترها بوده و هر کسی را که آنها می‌گفتند، معدوم می‌کرده و اگر درب خانه کسی را می‌زد، صاحبخانه باید می‌فهمید کارش تمام است و آخرین نفس‌هایش را می‌کشد! او بیشتر از همه به گانگستر بدنامی به اسم شان مگوایر (با بازی ادهریس کهنه کار) خدمت کرده ولی حالا انگیزه و دلخوشی‌ای برای ادامه حیات ندارد و در نتیجه خودش را در مشروبات الکلی غرق کرده و مضحکه دست کسانی شده که تا چند سال پیش حتی از سایه او هم به شدت وحشت داشتند. او اینک محتاج کمک‌های مالی ونی (بوید هالبروک) پسر شان مگوایر است و ارتباطش با پسر خود مایک (جوئل کینامان) را هم که اصرار بر یک زندگی سالم و دور از کارهای خلاف دارد و به شغل رانندگی مشغول است و کنار همسرش (جنه سیس رودریگز) و دو پسرش روزگار می‌گذراند، از دست داده است.

run-all-night-ed-harris-liam-neeson

تنها یک نفر
با توضیحاتی که آوردیم «تمامی شب بدو» بیشتر داستان دو مرد جوان و به واقع تقابل ناخواسته پسران کاراکترهای کانلون ومگوایر و پیوند خوردن سرنوشت آنان به یکدیگر و مرگ یکی بر اثر این رویارویی است. دنی می‌کوشد با ورود هر چه بیشتر و موفق‌تر به دنیای نه چندان زیرزمینی و زشت و تبه‌کاران پدرش شان مگوایر را راضی و بابت داشتن پسری همچون او صاحب غرور کند و در این راه هرویین و  خرید و فروش آن را وارد چرخه کارهای خلاف پدرش می‌کند. پدر او چندان از این قضیه راضی نیست اما تبهکاران البانیایی که به حجم عظیم هرویین در اختیار دنی نیاز دارند با کمک گرفتن از مایک کانلون می‌کوشند با دنی معامله کنند  و به خواسته‌شان برسند. در نهایت دنی توسط این اشرار کشته می‌شود و آنها به دنبال مایک هم می‌افتند زیرا او از هویت آنان مطلع است و برای از میان برداشتن وی بیش از همه به یک قاتل حرفه‌ای و هراس انگیز با اسم مستعار پرایس (با بازی کامون) در این ارتباط چشم می‌دوزند. تنها کسی که می‌تواند پرایس و بقیه را متوقف کند و مایک را از مهلکه برهاند، پدر او یعنی جیمی کانلون است که هر چند دیگر از قابلیت‌های پیشین خود استفاده نمی‌کند اما آنها را اصلا فراموش نکرده و اگر لازم باشد، می‌تواند هر جنبنده‌ای را در یک چشم به هم زدن نیست و نابود کند.
خبری از رستگاری نیست.
نیسون و کولت سرا وانمود و ادعا نمی‌کنند که کاراکتر نیسون (جیمی کانلون) دست به کار می‌شود و در راه نجات پسرش یک لشکر از تبهکاران را نابود می‌کند تا به رستگاری برسد بلکه این کار را می‌کند زیرا چاره‌ای جز این ندارد و وظایف پدری، خوب یا بد این را به او تکلیف می‌کند. خود او هم مدعی نیست که با کشتن قاتلان مشغول تصحیح امور غلط حاکم بر جامعه است و نیسون و کولت سرا تلاش نمی‌کنند از این قضیه یک ملودرام اجتماعی درس آموز بسازند. در این میان سکانس مربوط به دیدار و گفتگوی کاراکترهای نیسون و اد هریس یکی از بهترین قسمت‌های فیلم است. در این نما این دو بازیگر پر سابقه و قوی بدون این که بر بد یا خوب بودن کاراکترهای خود تاکید داشته باشند صرفاً از تلخی‌های روزگار و راهی می‌گویند که خلاف میل‌شان طی کرده‌اند و رنج‌های خود را بر ملا می‌کنند و بر عمق فجایع می‌افزایند و هر بازیگر دیگری نمی‌توانست این صحنه جذاب و موفق را خلق کند.
خوشبختی کولت سرا و به واقع سایر گزینش‌های خوب وی سبب شده که تدوینگر «تمامی شب بدو» کریگ مک کی با سابقه دو بار کاندیدایی برای جایزه اسکار باشد و سایر قسمت‌های فیلم نیز دارای خط و خطوط و هیجان نابی باشد که بسیاری از اکشن‌های دیگر روز هم محتاج آن هستند اما معمولاً در حسرت‌اش می‌مانند.

مشخصات فیلم
عنوان: «تمامی شب بدو»
ژانر: اکشن، جنایی و درام
سناریست: برد اینگلزبی
کارگردان: ژومی کولت سرا
مدیر فیلمبرداری: مارتین رو
تدوینگر: کریگ مک کی
طول مدت: ۱۱۴ دقیقه
بازیگران: لیام نیسون، جوئل کینامان، ادهریس، جنه سیس رودریگز، وینسنت دو نوفریو، کامون، بوید هالبروک و هولت مک کالانی

دانلود با لینک مسقیم

دانلود زیرنویس


منابع:اریامووی و film2movie

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۵
hossein keshtkar

نظرات  (۲)

عالی بوووووووود مرسی
پاسخ:
خواهش عزیز
دمت گرم
پاسخ:
فدات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی